Čer 132012
 

Poprvé na novym! Vlastně na novém, dodávám koketně a korektněMoc se mi sem nechtělo, ještě méně než na svůj domovský prostor rozvedena.blokuje. Ale nechuť něco kvazinového rozjet je třeba překonat a zase se do TOHO obout, aby opět vyplynula na povrch radost z dobrého díla, žáno. Také vyzkoumat, zda fungují staré vazby a dotvořit s Misantropem tu funkční dekoraci na kterou jste zvyklí… tak jo.

Silných zážitků z literárního a knihovnického prostředí mám několik, ale vyčnívá jeden. Spontánní předváděčka kolektivního čtení z nové knihy Školníci. Aktéři: prvňáci ZŠ Smetanova vedené paní učitelkou Knedlíkovou. Kdybych neslyšela, neuvěřím. Cca 25 prvňáků společně četlo z knihy poprvé otevřené.  A přednes byl dokonalý, podobně jako v sehraném orchestru bez dirigenta. A já to vlastně tak docela nechápu. Jak je možné, že dokonalejší čtenáři dokázali empaticky „počkat“ na ty slabší a četba zněla unisono??? Paní učitelka mi na můj údiv prozradila, že je to možné dokázat prostým tréninkem a zaujatostí dětí pro tuto disciplinu. Byla jsem doslova a do písmene nadšena. Vím, někdo kolektivní čtení může přirovnat ke spartakiádě a komunistickému deklamování dobových „častušek“ (vím, jedná se o písně), ale není tomu tak. Děti se tím učí jak se dnes moderně říká týmové práci, tedy spolupráci a podřízení jedince v rámci a v zájmu většího společenství. bylo to úžasné. Prý takto pracuijí i ve dvojicích, ale tako velká demonstrace byla nečekaná a uvedla posluchače, tedy mne, do stavu vytržení. A hned po této akci paní učitelka zcela samozřejmě začala děti zkoušet z pochopení textu a jeho zapamatování. Děti odpovídlaly na zapeklité otázky plynoucí z právě přečtené kapitoly. A zase to šlo zcela vzorově. Dobrá práce s dětmi byla zkrátka vidět zcela jasně a tak jsem byla zcela nečekaně svědkem příkladu skvělé ukázky práce s textem. Nestačí jen číst, s literaturou se dá i hrát, pohrávat a tím ji lépe pochopit, též oprášit staré dobré kolektivní deklamování  – tedy ponovu podpořit sociální vazby a týmovou souhru. zuzi – a tak mne podpořte taky, už zase začínám :)

 

 Leave a Reply

(required)

(required)

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Bad Behavior has blocked 116 access attempts in the last 7 days.